maanantai 13. heinäkuuta 2015

Köyhät lomailee omilla hoodseilla,
Osa 3.
Korkeasaari, 6 henkilöä, 71e (ryhmälippu + aikuinen) 
Aika suolaista sanon, mutta ei mun kukkaroa rasittanut, kun reissu oli mallia pappa betalar. Faija halus mennä korkkariin, faija maksoi viulut. 

Käytiin ensin jokakesäisellä munkkipossu-lihapiirakka-ähkyillä kauppatorilla. 
Oli taas maailman parasta kyllä. 
[ot. Samaan aikaan mun ystävä tilittää mun fb-tilille mun laihuutta ja kehoittelee syömään. (Mä kyllä tästä loukkaannuin. Musta siinä missä ihmisiä on sopimatonta haukkua läskeiksi, on myös muiden ruumiinmuotojen/mallien kommentointi sopimatonta....nii. Aikuiset ihmiset!) ]

Faija halus ostaa kiikarit (?) ja mutsi hoki kaikkeen lasten hömpötyksiin "peritty jostain". Hauska kiva perhereissu. Oon joskus miettiny mistä olen periny mun järjettömän optimismin, mutta tajusinhan mä: mutsin viidennettä kertaa kehuessa kuinka oliki hyvä korkeasaarisää kerrassaan ku yhtään ei ollu kuumaa eikä tukalaa. Nii, peritty jostain, se optimismi. Tarpeeksi kun asiaa hokee, alkaa se tuntuakin mukavalta. 

Ja se lapsen ilo jostain läheltä* nähdystä eläimestä on aika jotenki tarttuvaa. (*"Ota se käsi siitä kamelin suusta nyt pois! -ei pelota. "No niinhän se sikaki puri sua viimevuonna!)  Mä olen itse aina ollut kiinnostunut eläimistä ja luonnosta, on myös mulle iso ilo nähdä kiinnostuksen tarttuvan lapsiin.  Ruttu on siinä iässä että sitä alkoi jo kiinnostaa myös eri eläinlajien uhanalaisuus ja mummi piti luentoa sille kuinka tarhamalla monia lajeja on onnistuttu pelastamaan ja vapauttamaan takaisin luontoon. (Muru ei halunnut mukaan kun ei pidä häkkieläinten ahdingosta. Se on se toinenpuoli asiasta.) 

Mä aina järkytyn siitä miten isoja hirvet on,  (Menkää katsomaan, syksyyn asti ovat siellä!) ja siitä, miten järkyttävän ihana on kultapandan häntä! ( Tyyppi veti meille näytösravia useat kiekat.) ja siitä kuinka pieneen poikaan vetoo aina krokotiili (kaimaani), krokotiili (kaimaani)! Myös buffeli oli kundille kova juttu. Ja buffelin jättikakka, joka haisi, tietty. Saa nähdä tuleeko painajaisia, buffelista, ei kakasta. Ruttunaaman lemppari oli miniskidiapina. 

Kyllä. Ensivuonna mennään uusiksi! 
Mä maksan. He he. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti